Czym są polifenole? Rodzaje, korzyści, a także źródła żywności

Polifenole są korzystnymi substancjami w licznych pokarmach roślinnych, które można podzielić na flawonoidy, kwas fenolowy, amidy polifenolowe i różne inne polifenole. Badania na zwierzętach ujawniają, że suplementy polifenolu w dużych dawkach mogą powodować uszkodzenie nerek, guzy, a także nierówność stopni hormonów tarczycy. U ludzi mogą powodować zwiększone zagrożenie udarem, a także przedwczesną śmiercią. Wreszcie suplementy polifenolu nie są regulowane, a liczne składają się z dawek ponad 100 razy większych niż w żywności. Potrzebne są dodatkowe badania, aby opracować bezpieczne i skuteczne działania, a także nie jest pewne, czy te duże dawki są cenne.polifenole

Ten wynik utrzymuje doskonałe trawienie, ale zdrowa równowaga mikroorganizmów jest również konieczna do silnego układu odpornościowego organizmu. Brak polifenoli nie jest związany z pewnymi negatywnymi skutkami. Są one jednak uważane za „podstawy długości życia”, ponieważ mogą zmniejszyć ryzyko uporczywych warunków. Te 12 produktów spożywczych zawiera dużo przeciwutleniaczy i może pomóc utrzymać zdrowe i zrównoważone komórki. Liczne badania wykazały, że osoby uzyskują jeszcze więcej przeciwutleniaczy z kawy niż jakakolwiek inna grupa żywności. Co więcej, pojawiające się dowody wskazują, że polifenole mogą pomóc w rozwoju probiotyków, a także przetrwać.

Co z suplementami z polifenolami?

Suplementy mają tę zaletę, że zapewniają stałą dawkę polifenoli. Oto 75 najbogatszych w polifenole produktów spożywczych, odnotowanych według klasyfikacji. Uważa się również, że polifenole zmniejszają obrzęk, który uważa się za podstawową przyczynę wielu przewlekłych problemów zdrowotnych. Różowe i gewurztraminer, choć nie tak korzystne, nadal mają odpowiedni kawałek polifenoli, z których 100 ml ma około 10 mg polifenoli. Jeśli zdobędziesz linki na tej stronie, możemy wykonać niewielką prowizję.

Duża różnorodność polifenoli w czerwonym winie przyczynia się do tej liczby przeciwutleniaczy. O ile nie określono inaczej, wszystkie liczby podano w miligramach na 100 gramów jedzenia. Przeciwutleniacz i działanie przeciwzapalne polifenoli może obniżyć ryzyko raka. Badania naukowe pokazują, że polifenole mogą nawet blokować wzrost brył, a także zabijać aktywne komórki rakowe.

Orzechy

Zwiększają również uwalnianie insuliny przez organizm, hormonu, który sygnalizuje organizmowi efektywne wykorzystanie cukrów. Oddziaływania te mogą zmniejszyć twoją insulinooporność – problem, w którym twoje ciało nie reaguje skutecznie na hormon. Badania pokazują, że polifenole mogą pomóc w radzeniu sobie z wysokim poziomem ciśnienia krwi, a także utrzymać zdrowe naczynia krwionośne, a także przystosować się, promując doskonałe krążenie krwi.

Pomagają również w zmniejszeniu utrzymującego się stanu zapalnego, kolejnego elementu ryzyka chorób sercowo-naczyniowych. Badanie stale łączy plany dietetyczne bogate w pokarmy roślinne z niższym ryzykiem komórek rakowych, a wielu ekspertów uważa, że polifenole są częściowo za to odpowiedzialne. Uważa się, że regularne przyjmowanie polifenoli poprawia trawienie, zdrowie mózgu i dobre samopoczucie, a także zabezpiecza przed chorobami serca, cukrzycą typu 2, a także specyficznymi komórkami nowotworowymi.

Może obniżyć poziom glukozy we krwi

Ponadto niektóre produkty bogate w polifenol, takie jak fasola i groszek, mogą być bogate w lektyny. Po spożyciu w dużych ilościach lektyny mogą powodować niepożądane objawy trawienne, takie jak wzdęcia gazu, wzdęcia, a także niestrawność kwasu. Niektóre suplementy bogate w polifenol mogą komunikować się z wchłanianiem składników odżywczych lub angażować się w leki. Na przykład mogą obniżyć zdolność organizmu do przyjmowania żelaza, tiaminy lub kwasu foliowego.

Przeczytaj również nasz artykuł o diecie dla diabetyka.

Jest dodatkowo powiązany ze zwiększoną aktywnością mózgu, a także pamięcią krótkotrwałą u osób z pogorszeniem psychicznym. Niemniej jednak prawdopodobnie będą mniej korzystne niż żywność bogata w polifenol. Instruktorzy fitness zawieszenia bardzo ułatwiają trening w domu lub w ruchu. Nasi specjaliści wybrali 9 najlepszych instruktorów fitness zawieszenia, które można kupić w 2021 roku. Oregano, nasiona selera, szałwia, rozmaryn, a także tymianek mają również więcej niż 30 miligramów na tę samą ofiarę.

Podobnie przyjazne dla środowiska polifenole herbaciane mogą pomóc w walce z niebezpiecznymi zarazkami, w tym C. Coli i Salmonellą, a także nasilają objawy i objawy stanu ropnia trawiennego, a także stanu zapalnego jelit. Jeszcze jedno świadectwo dotyczyło 45% zmniejszonego zagrożenia śmiercią z powodu chorób sercowo-naczyniowych u osób z wyższym stopniem enterolaktonu, które są piórem spożywania lignanu.

Czym są polifenole? Rodzaje, korzyści, a także źródła żywności
Przewiń do góry